2011-08-10

Kollegor

Om man ska trivas på sin arbetsplats så krävs det enligt mig att man har en god relation med sina kollegor, har man inte det så blir det bara jobbigt att gå till jobbet och genast blir allt tråkigt, Jag trivs super med mina kollegor men nu har jag haft chansen att lära känna dem under fyra somrar. Utöver min mamma så finns det en som jag har en väldigt bra relation med och som jag just nu delar kontor med, vi är ganska lika varandra i sättet skillnaden är bara att hon är 40 år äldre än mig. Vi båda gillar att shoppa både kläder och skor fast än att vi inte behöver och hon pratar mycket. Så alla ni som har sagt att jag shoppar och pratar mycket i telefon då har ni inte träffat min kollega för hon är snäppet värre, jisses alltså. Faktum är att när hon hade en veckas semester kändes det himla tomt här på rummet, jag behöver ljud omkring mig annars känner man sig så ensam. Det går nog inte en dag utan att hon ska berätta om sina senaste inköp som hon gjort eller så tipsar hon mig om butiker med bra priser, det har även hänt några gånger att vi helt plötsligt sitter framför hennes dator och kollar runt på kläder istället och tar en liten paus från fakturorna. Det är så himla härligt att kunna ha de så på jobbet tycker jag.

Vem vet om 40 år kanske jag är precis som henne? Fast antagligen något lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar