2011-07-27

Att vara "sambo" med Linda Fredriksson

Sen i lördags fram till idag har jag och Linda varit sambos, då vi passat Frida och Petters lägenhet när de varit på Gottland. Det är inte första gången som vi är "sambos" det har hänt ett antal gånger nu, och jag måste säga att vi göra framsteg varje gång men det innebär inte att det alltid är en dans på rosor. Linda och Frida har en speciell plats i mitt hjärta och kommer alltid att ha, men hade vi alla tre kunnat bo ihop? Jag tror nog det hade gått utmärkt efter ett tag men vi hade nog behövt regler, och jag tror att det hade varit kaos lite då och då. Men eftersom Frida bor med Petter återstår det bara jag och Linda, och ska jag vara ärlig har jag haft mina tvivel om hurvida vi skulle klara av att bo med varandra. Men tro det eller ej jag har nog ändrat uppfattning och tror vi hade klarat de bra om vi bara har några riktlinjer att följa. Vi hade säkert gått varandra på nerverna och vi hade nog velat döda varandra lite då och då, men som alltid annars hade vi löst det ganska så smärtfritt. Fast än att vi är ganska lika i sättet så är vi ändå varandras motsatser, vi har helt enkelt olika roller.

Anledningar till varför inte borde bo ihop:
  • Hon lämnar halvätna gurkbitar på bordet
  • Hon lämnar vindruvskärnor på bordet
  • Hon lagar inte mat
  • Hon sopsorterar enligt mig för mycket
  • Hon är tidsoptimist (kan vara bra i lagom dos)
  • Hon bäddar inte sängen
  • Jag kan vara tjatig och lite bossig
  • Jag pratar för mycket (har jag fått höra)
  • Jag har mina kläder överallt
  • Jag får laga all mat
Det var några anledningar och det finns säkert fler, men faktum är att om jag ska bo med någon kompis så är Linda det bästa alternativet för vi känner varandra utan och innan och vi hittar alltid lösningar på våra problem. Så ja Linda ibland kan jag vara pain in the ass men det kan du också vara, men jag kan inte tänka mig en bättre "sambo" än du och jag kommer sakna att bo med dig. Jag säger bara en sak stackars de män som kommer att bo med oss någon gång i framtiden de får de inte lätt. Får man en rötte får man de andra två på köpet fråga Petter ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar