2011-07-31

Veckans bio

Den här veckan har jag hunnit med att gå på bio hela två gånger, det gillas skarpt. I tisdags såg jag den sista Harry Potter filmen med Emelie, bara tanken på att det var den sista filmen om Harry Potter gjorde mig deppig. Men men jag var redo att släppa taget efter alla dessa år, jag kan ju alltid läsa böckerna och se filmerna igen om saknaden skulle bli allt för stor. Nåja vad tyckte jag om filmen? Jag tyckte det var dåligt att de började där de slutade, men hoppade alltså rakt in i filmen de kunde iaf visat de sista fem minuterna av första delen. Så ett tips till alla er som ännu inte har sett den, se första delen igen innan ni ger er på den andre och sista delen. I det stora hela var filmen mycket bra precis som de tidigare, det var spänning, dramatik och romantik och under dessa år känns det som man lärt känna alla karaktärerna. Så historien om den berömda trollkarlen fick helt klart ett värdigt slut, i betyg får den 4,5 av 5. Den hade fått en femma om slutet hade varit lite bättre.

Idag var det ännu en gång dags för bio, den här gången hade jag sällskap av Sanna och valet föll på Bad Teacher med exen Cameron Diaz och Justin Timberlake. Filmen var enligt mig helt okej, dock inte den bästa men den va rolig. Jag störde mig lite på Justin Timberlake han skulle spela en lärare som såg mesig ut, i mina ögon va han dock för mesig och hans skådespelarinsats va kanske inte den bästa. Tråkigt men sant han borde nog hålla sig till musiken och låta exet sköta skådespeleriet. Filmen var som sagt rolig men jag fick även lära mig hur en lärare inte ska vara, vilket är bra med tanke på mitt blivande yrke. Bad teacher får 3 av 5 i betyg.

Nu ska jag starta ett avsnitt Grey´s och gråta som ett litet barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar