2011-07-04

Time to work

Ojojoj va jag är trött nu, när klockan ringde 05.45 var det med tunga steg som jag gick upp ur sängen. Jag brukar va trött på morgonen oavsett när, men jag brukar inte ha några problem med att gå upp. Fast har man bara lyckats få cirka fyra timmars sömn tycker jag det är acceptabelt att man har svårt att komma upp. Nåja anledningen till att jag går upp så tidigt idag är för att jag börjar jobba idag, så nu är det slut på ledigheten. De kommande åtta veckorna kommer jag tillbringa på ett kontor på Lunds Energi som ekonomiassistent. Så i åtta veckor lämnar jag min vanliga roll som lärarstudent och sadlar om till kontorskvinna, och jag måste medge att det är väldigt skönt att bryta det vanliga mönstret och bara göra något helt annat. Dessutom får man klä upp sig lite mer vilket jag älskar, ja jag gillar att jobba på kontor men jag känner att åtta veckor är vad jag klarar av. Jag hade nog aldrig pallat sitta framför en dator full med siffror åtta timmar om dagen år efter år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar