2011-08-03

Läkarbesök

Imorse gjorde jag slag i saken och ringde till läkaren, jag har mått dåligt i flera veckor nu och jag tänkte att nu får det va bra. Så jag ringde och lyckades få en tid, jag hade gått och varit nervös för de här samtalet hela veckan. Anledningen är enkel för jag vet att går man till läkaren måste man ta blodprov, och är det något jag hatar så är det blodprov. Förr brukade jag alltid tvinga med mig mamma då jag har en tendens till att bli svimfärdig efteråt men idag var jag stark och gick dit själv. Orsaken till att jag kände att det var dags att få en tid hos läkaren berodde på att jag i flera veckor har vatt fysiskt och psykiskt trött, varit yr och har vatt nära på att svimma ett par gånger. Så den vanliga hederliga undersökningen lyssna på andningen, blodproc ja ni vet. Men idag fick jag även ta del av neurologisk undersökning och ta mitt första ekg. Men alla värden visade sig vara bra, vilket jag tycker är väldigt skönt. Så vi kom fram till att det är panikattacker/ångestattacker jag får. Skulle de inte bli bättre får jag helt enkelt gå och få hjälp så jag kan lära mig att hantera stressen jag känner, för jag är faktiskt ganska dålig på just den biten så det är nog på tiden. Nu kan jag i alla fall slappna av för nu vet jag att det inte är något större fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar