2011-08-06

Säsongen närmar sig

Då var det snart drags för innebandyn att dra igång igen, och precis som de senaste åren velar jag fram och tillbaka om jag ska fortsätta spela eller inte. Jag tycker det är himla roligt, men pga alla skador som jag haft alla de senaste åren och med inställningen att fotbollen är mycket roligare tappar jag tyvärr den gnistan som fanns där för några år sen. Men slutar det alltid med att jag tänker va fan håller jag så är det bra annars får jag helt enkelt ta det som de kommer, jag börjar ju bli van. Jag spelade ju trots allt hela 10 matcher förra säsongen vilket är bra med tanke på att jag började att inleda säsongen med en skada och jag avslutade säsongen med en annan skada. Dessutom har jag nog inte spelat så "många" matcher på tre år så det går i rätt riktningen, så i år ska jag satsa på 12 matcher med reservlaget. Inför varje ny säsong så tittar jag alltid på nya innebandyklubbor vilket himmelrike det är, finns ganska mycket att välja på. Dock tror jag inte att jag köper någon ny klubba i år då jag är ganska nöjd med den jag har, kanske blir det så att jag stylar om mina gamla och slitna klubbor istället. Något som är lite skrämmande enligt mig som spelat från och till i tio år är att jag har glömt om jag är rightare eller leftare, hur tusan kan jag glömma bort de?

I alla fall jag återkommer med hur jag gör med innebandyn, men det låter lockande nu när vi blivit uppflyttade i division 2 som varit vårt mål i några år. I vilket fall så kommer jag att fortsätta som tränare, men antagligen kommer jag befinna mig ute på planen och trycka motståndarna över sargen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar