2011-06-09

Kompletteringar

Nu sitter jag här med Emelie och kompletterar våra hemtentor, hur motiverad är man egentligen när man måste göra det på sitt sommarlov.
Egentligen borde jag inte klaga på att jag har fått kompletteringar, för under dessa två år är detta min första komplettering. Men jag får en obehagskänsla inom mig när jag har ordet, vilket helt beror på att jag alltid har haft så höga krav på mig själv. Jag har alltid klarat allt direkt och jag vill klara allt direkt även om jag har många bollar i luften. Faktum är det ibland är helt okej att inte klara allt direkt, dessutom har jag läst tre kurser denna terminen så de vore konstigt om det inte skulle komma en reaktion. Jag tror också att det är bra för mig att få göra en komplettering för då kanske jag sänka de krav som jag sätter på mig själv, man kan helt enkelt inte alltid vara perfekt.

Jag tror helt enkelt jag måste leva lite mer efter att ibland måste man misslyckas för att kunna lyckas. Med dessa kloka ord ska jag nu återgå till tentan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar