2011-06-08

Tragiskt

"Efter att gänget med tonårskillar hotat spelare, ropat obscena förolämpningar och kastat ägg, tog FC Rosengårds och Västra Ingelstads tränare beslutet att avbryta matchen. Flickornas säkerhet kunde inte längre garanteras". (http://www.sydsvenskan.se/)

Vad ska man egentligen säga? Personligen tycker jag bara att det är extremt sorgligt att små omogna tonårskillar inte kan ha något bättre för sig, att en match ska behöva avbrytas pga något sånt är riktigt tråkigt. Jag har full förståelse för att spelare och ledare inte vill fullfölja matchen, för de hade bara visat att de som hände va okej. Dessutom vet jag precis hur de känns, för exakt samma sak hände mig när jag spelade F16/17 match mot Rosengård (eventuellt Mabi) för ganska så exakt sex år sen. Man försöker verkligen att fokusera på matchen men hela tiden hör man alla fula ord som de "små" omogna killarna kallar oss för, helt plötsligt är de inne på planen och vänder. Där körde också domaren bort dem ett antal gånger innan vår tränare till slut fick nog när de endast gått 30minuter. Matchen blev avbruten och vi blev inkörda i omklädningsrummet. Några veckor senare fick vi beslutet att vi blev tilldelade segern, vilket kändes både rätt och fel. Eftersom laget vi mötte faktiskt var riktigt duktiga kändes så fel att de skulle bli straffade för något som inte var deras fel.

Uppenbarligen är det ett stort problem, och det är kanske dags att börja agera?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar