2011-04-28

Att välja outfit

Varje dag/kväll har jag samma eländiga problem för vissa är det nog ett ytterst litet problem, men för mig kan det ibland leda till en stor katastrof. Jag pratar självklart om att välja rätt kläder för tillfälle, vilket är väldigt viktigt och svårt för mig. Så kvällen innan skolan eller vad jag nu ska göra dagen efter brukar jag försöka välja ut nästa dags outfit. Ibland går det på ett kick, men för det mesta bara står jag och kollar in på röran i mina garderober och tänker jag har ju inga kläder som jag kan ha på mig. Nu vet jag att alla som känner mig sitter och säger "Madde det finns ingen som har så mycket kläder som dig, du borde verkligen rensa." Visst jag har kanske mycket kläder och skor osv, men det handlar om att det ska kännas rätt när man har det på sig. Det kan kännas rätt kvällen innan men när du ser dig i spegeln dagen efter så känns det bara fel fel det är något som inte saknas. Nu vet jag att mina kompisar skrattar åt mig lite smått igen, men det finns vissa/många som håller med mig och jag hade denna faktiskt denna diskussionen senast idag och det känns bra att de finns personer som tänker precis som jag.
En sista sak som också är viktigt för mig är att det kläder, skor, smycken, smink och nagellack ska matcha med varandra.

Nu har jag valt en preliminär outfit för imorgon och jag är redo för att krypa ner i sängen och läsa Guccikrigen. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar