2011-05-15

City Gross drama

Man hör ofta att äktenskap inte är en dans på rosor, och idag fick jag uppleva det själv. Dagen började bra, eller ja Linda tyckte nog jag var jobbig som släpade henne upp ur sängen men vad ska man göra om man vill fånga dagen. Efter många om och men inledde vi vår vandring mot Nova. När vi spenderat några timmar där så insåg vi tyvärr att vi var tvugna att bege oss till City Gross och handla mat för kvällen.
Det blev en dramatisk upplevelse, med massa skrik och heta känslor. När vi kom till frysdiskarna och skulle bestämma mat, kunde vi helt enkelt inte enas eftersom jag är ganska kräsen av mig. Efter en livad diskussion om vi ville ha pyttipanna eller kyckling slutade det med att vi stod i vars en ände av frysdiskarna och skrek på varandra. Det slutade med att vi stod i köket med vars en stekpanna och gjorde vår egen mat, med sura miner. Det kan även ha uppstått en del onda blickar. Men innan dess hade vi en lång vandring med en irriterad och kinkig Madde och en Linda som bara skrattar åt mig.

Frida fick ett varmt välkommnade när hon kom och fick se mig och Linda bråka om hur man diskar bäst. Gissa vem hon tyckte synd om? Jo mig. Men tro nu inte att vi bråkat hela kvällen, för Linda har suttit bredvid mig nu när jag skrivit detta. Dock har hon som vanligt försökt att överdriva hela historien, men det satte jag stopp för.

Nej nu ska vi gå och lägga oss, Frida har efterlyst oss i en kvart.


3 kommentarer:

  1. Hahaha, ni är underbara asså :P

    SvaraRadera
  2. haha jisses det blev lite hetsigt ett tag ska du veta :P

    SvaraRadera
  3. Haha, jag kan riktigt se det framför mig ^^

    SvaraRadera