2011-05-29

Vi tog en resa till Ven och crashade ett bröllop

Såja nu känner mig någorlunda som en människa igen, så nu ska jag dela med mig av nattens bravader i Lund. Det började med en riktigt bra förfest hemma hos Frida och Petter, killarna kollade på CL-finalen och vi tjejer hade som vanligt djupa samtal. Men sen stängdes tv:n av och festen var igång, förfesten slutade vid kvart över ett då satt alla samlade i sängen och lyssnade på Morgans underbara historia om Ven.
Men vad vore en förfest utan lite dramatik så precis innan vi ska bege oss, bjuder Frida oss på ett stort blodbad.
Klockan två lämnar vi alla lägenheten för att åka till Malmö som vi alla trodde, men då är det dags för nästa drama.
Det slutar med att vi stannar i Lund och beger oss mot AF där vissa av oss (Jag, Linda, Morgan, Jens och Danne) råkar våldgästa ett bröllop, hoppsan. Till slut möter vi upp resten av gruppen och hamnar på andra sidan AF, fråga mig inte vart för de har jag inte koll på. När klockan plötsligt har blivit fem känner vi oss ganska nöjda och börjar gå i ösregnet mot centralen, får tag på en taxi där vi alla lyckas klämma in oss. Väl tillbaka i lägenheten så är vi åtta stycken som ska fördela oss på två sängar och en soffa, men eftersom vi alla är så hjälpsamma så löste vi de utmärkt. När tuppen gick upp gick vi och la oss, då får Linda för sig att hon ska skriva ner en massa citat på mobilen.
Men efter tre timmars sömn kände vi alla att vi fått nog, slitna och sega masade vi oss upp ur sängarna och sofforna och gick igenom nattens bravader.

Avslutningsvis måste jag bara säga att jag lider med er som inte fick ta del av den numera legendariska berättelsen om Ven. Tack Frida och Pettson för en riktigt rolig kväll, bästa på länge!!

Ps. Bilder kommer imorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar