2011-05-10

Frustrerande, utmanande och roligt

Vilken lång dag säger jag bara, att vara i skolan hela dagen tar musten ur mig. Mellan 8.15-20 idag har jag haft skola, dock så befann vi oss i Skrylle mellan 15.15-20 med vår no-klass. Så jag har fått njuta av det fina vädret, dock vet jag inte om jag kan njuta så mycket av det med tanke på min pollenallergi som är fruktansvärt vidrig.

Denna veckan håller vi på med att teckna med blyerts på bilden, väldigt roligt men helvete vad jobbigt. Idag ägnade jag fem timmar åt att sitta rita av en bild genom att göra prickar med pennan. Fem timmar är oerhört mycket tid, och jag har tre bilder kvar att göra fast med andra metoder. Fast det blir väldigt häftigt och snyggt måste jag medge, så det kan vara värt besväret. Det här med att rita med hjälp av prickar ska nog bli min nya terapi när jag är arg...

En uppmaning till alla er som ser bild som ett lätt och avkopplande ämne. FEL FEL, det är inte lätt och det ska det inte vara utan det är frustrerande, utmanande och roligt. Ska jag vara ärlig tror jag det kan vara en av de mest krävande kurser jag läst så det så.

Bilden jag utgpår ifrån

Min "prick"teckning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar