2011-05-03

Lera

Denna veckan jobbar vi med lera i skolan, som faktiskt är ganska roligt. Men igår ville jag helst bara slänga iväg leran för jag hade inga idéer alls och det blev inte som jag ville i början. Idag gick det däremot bättre så då kunde jag se nöjet i det hela och jag kan verkligen tänka mig att jobba med lera i mitt framtida yrke. Ett tips är att man måste ha tålamod om man ska jobba med lera. Att ha tålamod har aldrig riktigt varit min starka sida, så det är något jag måste jobba på. Igår var uppgiften att vi skulle göra tre skapelser där det blev en förändring, och idag skulle vi göra två skulpturer med temat motsatser. Nåja nu ska jag dela med mig av mina "vackra" skapelser.

Äpple

Helt äpple, som blir i mindre delar

Helt hjärta

Brustet hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar