2011-05-27

Omtumlande dag

Jag trodde denna dagen skulle få mig att känna mig lättad, istället blev det nästan helt tvärtom. Morgonen började bra, skolan rullade på osv. Men när jag kom hem kändes det som hela världen trillade över en, för en stund släppte jag alla måste och det kändes skönt. Lite senare kom Frida hit och vi satt och snackade en massa skit som vanligt, det slutade som vanligt med att vi somnade. Kvart i fem vaknade vi igen och insåg att vi var tvungna att gå till macken för att skicka tillbaka kläder från H&M, självklart ska det börja regna när vi ska gå en hyfsat bra bit. Men vi lyckades klara oss igenom regnet för att sedan traska neråt i byn och göra ett snabbt besök på Ica. Detta besöket på Ica är utan tvekan det värsta i hela mitt liv, vi står i kassan och jag känner bara hur jag blir varmare och varmare, börjar kallsvettas, kroppen skakar, jag blir vit i ansiktet och det svartnar för mina ögon. Att stå i kassan på Ica och nästan svimma är ingen hit, så Frida fick snällt betala mina varor så att jag kunde gå och sätta mig på en stol innan jag hade trillat ihop framför halva sandbys befolkning. Känslan man får när man inser att shit jag kommer svimma är så oerhört läskig, så jag fick snällt ringa hem och fråga om någon kunde komma och hämta mig.
Jag antar att det var en reaktion på all stress jag haft dessa intensiva veckorna, när man äntligen börjar slappna av kommer allt över en för man orkar helt enkelt inte mer. Jag är ingen superhjälte även om jag jag försökt intala mig själv det de senaste veckorna, men idag tog det stopp och mitt huvud och min kropp sa helt enkelt stopp.
Folk säger hela tiden till mig att sluta stressa, och jag försöker verkligen men vad händer jo man får dåligt samvete och plockar fram sina skolarbeten en fredagkväll i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar